ZAČINI ZA KOJE NISTE ZNALI DA SU PUNI ŠEĆERA

22. 02. 2018

Mnogi od nas pokušavaju da izbegnu ili bar smanje najvećeg zločinca u ishrani – dodati šećer.

 

Prema jednom američkom udruženju za bolesti srca, svi bi morali da smanjimo ovaj sastojak koji nas goji i čini nezdravim. Za prosečnog čoveka se ne preporučuje više od devet kašičica (36 grama) dnevno, a prosečna žena ne bi trebalo da konzumira više od šest kašičica (25 grama) na dan.

 

Pokušavajući da izbegnemo ovog krivca za loše zdravlje, shvatili smo da on pronalazi načine da se skriva na mestima gde ga i ne očekujemo. Možda ste izbacili kolače i zašećerene žitarice, ali kada ste poslednji put proverili sastojke u začinima koje konzumirate uz vaše uobičajene obroke? Pogledajte ovu listu začina za koje možda niste ni shvatili da su puni šećera.

 

Kečap

 

Začin koji većina nas verovatno upravo sada ima u frižideru je kečap, omiljeni sos od paradajza koji ide uz hamburgere, pomfrit, meso, sendviče i još mnogo toga. A i šta ima loše u tome? Na žalost, on ima oko četiri grama šećera po kašičici. Izračunajte količinu kašičica koja vam stvarno treba za tu porciju pomfrita, i shvatićete koja količina šećera se nalazi na vašoj omiljenoj prženoj hrani.

 

 

Čili sos

 

Čili sos sa nagoveštajem topline i složenijim ukusom od običnog kečapa, čini savršen prilog hamburgeru, a idealni dodatak sosu, roštilju i čorbi.

 

Nažalost, ako ste mislili da čili sos ima mnogo manje šećera nego kečap, ukus vas je prevario. Iako različiti proizvođači imaju svoje jedinstvene recepte, na primer brend Heinz ima 3 grama na jednu kašiku.

 

Lajt preliv za salatu

 

Kao što je većina nas naučila, velika prevara o hrani sa niskim sadržajem masti je u tome što su proizvođači morali da učine nešto kako bi nadoknadili izgubljeni ukus masti, a to su uradili tako što su povećali sadržaj šećera. Jedan od tih proizvoda je i "lite" preliv za salatu.

 

Dve kašike preliva imaju samo 30 kalorija, što zvuči prilično dobro. Ali šta je sa šećerom? U osnovi, sa pet grama preliva, vašu zdravu salatu nalivate tečnim šećerom.

 

Balzamiko sirće

 

Sirće je ukusni i zdravi prijatelj svake osobe koja pokušava da smanji ugljene hidrate ili šećer. Ukoliko ste možda mislili da je balzamiko sirće isto kao i bilo koje drugo sirće koje dodajete salati, pogrešili ste. Za razliku od prirodnog bezalkoholnog sirćeta, balzamiko sirće ima gram šećera na jednu kašiku, što bi moglo da ugrozi vašu dijetu sa niskim sadržajem ugljenih hidrata ili šećera.

 

 

Terijaki sos

 

Terijaki sos je zgodan dodatak za brze kasne obroke. Propržite povrće i belo mesto, sipate slatki sos, i imate zdravu večeru.

 

Ali koliko je zdrav? Tipičan terijaki sos ima oko 38 grama šećera po čaši, što znači da četvrtina ili čak trećina čaše kojom prelijete obrok može imati skoro deset grama šećera ili više.

 

Tartar sos

 

Tartar sos može biti podjednako ukusan kada se služi sa zdravom, pečenom ili grilovanom ribom i mesom. Ali, možda ćete želeti da pogledate oznaku namirnica pre nego što to učinite. Iako nema sladak ukus, tartar sos sadrži iznenađujuću količinu šećera po kašičici.

 

Ako ipak morate da konzumirate tartar sos, pokušajte da napravite sopstveni bez šećera koristeći obični majonez, mirođiju, krastavčiće i malo limunovog soka.

NAŠA PREPORUKA

  POVEZANI ČLANCI