SAZNAJTE VIŠE O VITAMINU K

12. 07. 2018

Za razliku od mnogih drugih vitamina, vitamin K se obično ne koristi kao dijetetski suplement. On igra ključnu ulogu u pomaganju kod zgrušavanja krvi, tako što sprečava prekomerno krvarenje.

 

Vitamin K je zapravo grupa jedinjenja. Najvažnija od ovih jedinjenja su vitamin K1 i vitamin K2. Vitamin K1 se nalazi u lisnatom,  ali i u još nekom povrću. Vitamin K2 je grupa jedinjenja koja se uglavnom dobija iz mesa, sira i jaja.

Nedavno je pokušano i lečenje osteoporoze  vitaminom K2, kao i lečenje gubitka kostiju izazvano steroidima, ali istraživanja su kontradiktorna. U ovom trenutku nema dovoljno podataka kojima se preporučuje korišćenje vitamina K2 u lečenju od osteoporoze.

 

Zašto ljudi uzimaju vitamin K?

 

Nizak nivo vitamina K može povećati rizik od nekontrolisanog krvarenja. Dok su nedostaci vitamina K retki kod odraslih, oni su veoma česti kod novorođenčadi. Vitamin K se takođe koristi kao pomoć kod predoziranja lekom Kumadin, koji služi kao razređivač krvi.


Dok su deficit vitamina K retka pojava, možda ćete imati veći rizik ukoliko:


• Imate bolest koja utiče na apsorpciju u digestivnom traktu, kao što je Kronova bolest ili netolerancija na gluten
• Uzimate lekove koji ometaju apsorpciju vitamina K
• Ste neuhranjeni
• Pijete puno alkohola

 

U ovim slučajevima, lekar ili farmaceut mogu predložiti suplemente vitamina K.


Upotreba vitamina K za lečenje raka, simptome jutarnje mučnine, za uklanjanje popucalih kapilara još uvek nije dokazana.

 

Može li se vitamin K dobiti prirodno iz hrane?


Dobri prirodni izvori vitamina K su:


• Povrće kao što su spanać, asparagus i brokoli
• Mahunarke kao što je zelena boranija


Takođe možete ispuniti svoje dnevne potrebe za vitaminom K, konzumirajući hranu koja u sebi ima manje količine vitamina K:


• Jaja
• Jagode
• Meso poput džigerice

NAŠA PREPORUKA

  POVEZANI ČLANCI