OJAČAJTE SVOJ IMUNI SISTEM

09. 07. 2020

Određena hrana može pomoći da održite svoj imuni sistem jakim. Ako tražite načine kako da sprečite prehladu, grip i druge infekcije, vaš prvi korak bi trebalo da bude uvođenje ovih namirnica u vašu svakodnevnu ishranu. Planirajte da vaši obroci sadrže ovih 7 snažnih "pojačivača" imunog sistema.

 

 

1. Citrusi

 

Većina ljudi se okreće vitaminu C nakon što se prehladi. Razlog je taj što on pomaže izgradnji imunog sistema. Smatra se da vitamin C povećava proizvodnju belih krvnih zrnaca, koja su ključna u borbi protiv infekcija. Gotovo svi citrusi imaju puno vitamina C. Sa velikim izborom citrusnog voća, lako je dodati ovaj vitamin u bilo koji obrok. Popularni citrusi su: grejpfrut, narandže, klementine, mandarine, limun, limeta. Zbog toga što vaše telo ne proizvodi i ne skladišti vitamin C, potreban je dnevni unos ovog vitamina. Preporučena dnevna količina za većinu odraslih je: 75 mg za žene i 90 mg za muškarce.

 

2. Paprika babura

 

Ukoliko ste mislili da od svog voća i povrća citrusi imaju najviše vitamina C, možda ćete se iznenaditi. Crvene paprike babure sadrže skoro 3 puta više vitamina C nego narandže. Takođe su bogat izvor beta karotena. Pored toga što jača vaš imuni sistem, vitamin C može vam pomoći da održavate zdravu kožu. Beta karoten, koji vaš organizam pretvara u vitamin A, pomaže da očuvate zdravu oči i kožu.

 

3. Brokoli

 

Brokoli obuluje vitaminima i mineralima. Pun je vitamina A, C i E, kao i vlakana i mnogih drugih antioksidanata, što ga čini jednim od najzdravijih povrća koje možete staviti u tanjir. Ključ za očuvanje njegove moći netaknutom je kuvati ga što je manje moguće - ili još bolje, ne kuvati uopšte. Istraživanja su pokazala da je kuvanje na pari najbolji način da se zadrži više hranljivih sastojaka u hrani.

 

4. Beli luk

 

Beli luk se nalazi u gotovo svim kuhinjama na svetu. Pored toga što se koristi kao začin, neophodan je za vaše zdravlje. Rane civilizacije prepoznale su njegovu vrednost u borbi protiv infekcija. Istraživanja kažu svojstva belog luka koja jačaju imunitet potiču od velike koncentracije jedinjenja koje sadrže sumpor, kao što je alicin.

 

5. Đumbir

 

Đumbir je još jedna od namirnica kojoj se mnogi okreću nakon što se prehlade. Đumbir može pomoći kod smanjenja upale grla i drugih upala. Đumbir takođe može pomoći kod mučnine. Đumbir takođe može da umanji hronični bol a neka istraživanja kažu i da poseduje svojstva za snižavanje holesterola.

 

6. Spanać

 

Spanać se sa pravom našao na ovoj listi ne samo zato što je bogat vitaminom C, već je takođe pun brojnim antioksidansima i beta karotenom, koji mogu povećati sposobnost imunog sistema u borbi protiv infekcija. Slično brokoliju, spanać je najzdraviji kada se kuva što je manje moguće kako bi zadržao hranjive sastojke. Međutim, lagano kuvanje olakšava apsorpciju vitamina A i omogućava oslobađanje drugih hranljivih materija iz oksalne kiseline.

 

7. Jogurt

 

Jogurt sadrži kulture mogu podstaći vaš imuni sistem da pomogne u borbi protiv bolesti. Konzumirajte obične jogurte, a možete ih zasladiti voćem i medom. Jogurt takođe može biti sjajan izvor vitamina D, zato pokušajte odabrati marke obogaćene ovim vitaminom. Vitamin D pomaže u regulisanju imunološkog sistema i smatra se da pojačava prirodnu odbranu našeg tela protiv bolesti.

 

 

  POVEZANI ČLANCI