KALCIJUM

22. 08. 2018

Kalcijum je jedan od najneophodnijih minerala u telu, a gotovo 99% kalcijuma u ​​telu je smešteno u strukturi kostiju i zuba.

 

Koristi od hrane bogate kalcijumom?

 

Hrana koja ima kalcijum obezbeđuje podršku funkcijama tela, kao što su izgradnja kostiju, provodljivost nerva, regulacija otkucaja srca, kontrakcija mišića i održavanje težine – i naravno sprečavanje pojave nedostatka kalcijuma. Da bi naše telo pravilno apsorbovalo i koristilo kalcijum, neophodni su nam i ostali esencijalni nutrijenti, kao što su magnezijum, vitamin D i vitamin K. Upravo zato je najbolje uzeti potreban kalcijum iz izvora hrane ili kompleksnih suplemenata na bazi hrane, umesto iz izolovanih suplemenata kalcijuma koji se ne apsorbuju uvek dobro.

 


Šta je kalcijum? Uloga kalcijuma u ​​telu


Kalcijum je osnovni hemijski element koji se nalazi u ljudskom telu, a inače se obično javlja kao meki srebro-sivi metal. Kalcijum se ne nalazi samo u kostima i zubima ljudi i životinja, već se nalazi i unutar određenih slojeva zemljine kore.

Kakva je uloga kalcijuma u ​​telu? Kalcijum u kostima se koristi kao prostor za oslobađanje kalcijuma u ​​krvotok kada je to potrebno. Kalcijum je, međutim, potreban za mnogo više od zdravih kostiju. Unošenje hrane bogate kalcijumom omogućava našem telu da postigne optimalan prenos nerava (ili intercelularnu komunikaciju nerava), koagulaciju krvi, sekreciju hormona i kontrakciju mišića. Još jedna iznenađujuća prednost unošenja hrane bogate kalcijumom je da može pomoći u kontroli apetita i potencijalno olakša gubitak težine. Smatra se da hrana bogata kalcijumom može poboljšati osećaj zadovoljstva posle konzumiranja hrane, što je naročito poželjno kada neko vodi računa o ishrani ili ograničava unos kalorija.

Kalcijum u krvi je čvrsto kontrolisan, jer ima puno ključnih funkcija, uključujući balansiranje kiselog/alkalnog tela i pH. Telo pozajmljuje kalcijum iz kostiju po potrebi. Zapravo, to se dešava tako često da se kosti stvarno ponovo grade na svakih 10 godina. Kalcijum je takođe važan za kontrolu nivoa magnezijuma, fosfora i kalijuma u ​​krvi.

 

 

Koliko kalcijuma je potrebno da bismo zadovoljili dnevne potrebe kalcijuma?

 

Bebe do 6 meseci, 200 mg
Bebe 7-12 meseci, 260 mg

Deca 1-3 godine, 700 mg
Deca 4-8 godina, 1.000 mg

Deca od 9 do 13 godina, 1.300 mg

Tinejdžeri od 14 do 18 godina, 1.300 mg
Odrasli 19-50 godina, 1.000 mg
Odrasli muškarci 51-70 godina, 1.000 mg
Odrasle žene 51-70 godina, 1.200 mg
Odrasli 71 godina i više, 1200 mg
Trudnice i dojilje, 1000 mg

 

  POVEZANI ČLANCI