NAMIRNICE KOJE TREBA DA JEDETE KADA STE BOLESNI

16. 07. 2020

Hipokrat je rekao: "Neka ti hrana bude lek, neka ti lek bude hrana". Istina je da hrana može dati mnogo više od energije. A kada ste bolesni, jesti pravu hranu je važnije nego ikada. Određene namirnice imaju moćna svojstva koja mogu da podrže vaše telo dok se bori sa bolešću. Ove namirnice mogu olakšati određene simptome i pomoći vam da brže ozdravite.

Ovo je 5 najboljih namirnica koje treba jesti kada ste bolesni.

 

1. Pileća supa

Pileća supa se vekovima preporučuje kao lek protiv prehlade - i to sa dobrim razlogom. Ona je izvor vitamina, minerala i proteina - hranjljivih sastojaka koji su potrebni organizmu u većim količinama kada ste bolesni. Pileća supa takođe je odličan izvor elektrolita, koji su važni za hidrataciju. Vašem telu će takođe trebati još više tečnosti ako imate temperaturu. Pileća supa takođe deluje na simptome kao što su kašalj i zapušen nos.

 

 

2. Beli luk

Beli luk se vekovima koristi kao lekovita biljka i ima antibakterijsko, antivirusno i anti-gljivično dejstvo. Takođe može da stimuliše imuni sistem. Jedno istraživanje je pokazalo da se ljudi koji redovno konzumiraju beli luk ređe razboljevaju. Pored toga, nekoliko istraživanja je pokazalo da dodaci ekstrakta belog luka mogu poboljšati imunološku funkciju i umanjiti jačinu prehlada i gripa. Dodavanje belog luka u pileću supu može ih zajedno učiniti još efikasnijim u borbi protiv simptoma prehlade ili gripa.

 

3. Vruć čaj

Čaj je poznati lek za mnoge simptome povezane sa prehladom i gripom. Kao i pileća supa, vruć čaj deluje kao prirodno sredstvo za dekongestiju, pomažući kod zapušenog nosa. Imajte na umu da čaj treba da bude vruć da bi delovao kao sredstvo za dekongestiju, ali ne bi trebalo da bude toliko vruć da vam dodatno nadražuje grlo. Čaj takođe sadrži polifenole, prirodne materije koje se nalaze u biljkama i od koji organizam može imati veliki broj zdravstvenih koristi. Oni se kreću u rasponu od antioksidacijskog i anti-upalnog delovanja do antikancerogenih efekata.

Tanini su jedna od vrsta polifenola koji se nalazi u čaju. Osim što deluju kao antioksidanti, tanini imaju i antivirusna, antibakterijska i anti-gljivična svojstva.

 

4. Med

Med ima snažna antibakterijska dejstva, verovatno zbog visokog sadržaja antimikrobnih jedinjenja. Med ima tako snažne antibakterijske efekte da su ga stari Egipćani koristili za previjanje rana, a i danas se negde koristi u tu svrhu. Neka istraživanja tvrde da med takođe može stimulisati imuni sistem. Ove osobine same čine med odličnom hranom, pogotovo ako imate grlobolju uzrokovanu bakterijskom infekcijom. Mnoga istraživanja pokazuju da med suzbija kašalj kod dece.

 

Pomešajte oko pola kašičice (2,5 ml) meda sa toplom čašom mleka, vode ili šoljicom čaja. Ovo je hidratantno, umirujuće, antibakterijsko piće.

 

 

5. Đumbir

Đumbir je verovatno najpoznatiji po svojim efektima protiv mučnine. Takođe se pokazalo da efikasno ublažava mučninu povezanu sa trudnoćom i lečenjem raka. Štaviše, đumbir deluje slično nesteroidnim protivupalnim lekovima. Takođe je pokazao antioksidativne, antimikrobne i antikancerogene efekte. Dakle, ukoliko osećate mučninu, đumbir je najbolja hrana za ublažavanje ovih simptoma. Čak i ako vam nije mučnina, mnogi drugi korisni efekti đumbira čine ga jednom od najboljih namirnica koje treba jesti kada ste bolesni. Koristite svež đumbir u kuvanju ili skuvajte čaj od đumbira da biste iskoristili njegove prednosti. Samo budite sigurni da sve što koristite sadrži pravi đumbir ili ekstrakt đumbira, a ne samo njegov ukus.

 

  POVEZANI ČLANCI