HRANA ZA CELODNEVNU ENERGIJU

24. 05. 2018

Ako jedva držite otvorene oči tokom radnog dana ili vam je teško da ostanete budni tokom popodneva, možda je vreme da porazmislite o vašoj ishrani. Umesto da popijete još jedno energetsko piće ili šolju kafe, konzumirajte ove namirnice koje će vas držati tokom celog dana.

Hrana bogata složenim ugljenim hidratima i proteinima je najbolji izbor za celodnevnu energiju. Cilj je održati stabilnost šećera u krvi i izbeći drastične skokove i padove zbog kojih ćete se osećati gladni i usporeni.

 

 

Losos

 

Losos je namirnica koja zahvaljujući vitaminima B, a naročito B12, može pomoći u povećanju energije i borbi protiv umora. Osim toga, losos je jedan od retkih prirodnih izvora vitamina D, koji takođe pomaže u borbi protiv umora.

 

Grčki jogurt

 

Konzumirajte grčki jogurt jer obezbeđuje kalcijum koji jača kosti, što je izuzetno važno za osobe koje tokom dana ne dobijaju dovoljno kalcijuma ili za one koji su u opasnosti od osteoporoze.

 

Bademi

 

Badem je sjajna užina koja daje dodatnu energiju. Oni su puni proteina, vlakana i zdravih masti, kao i minerala i vitamina poput mangana, bakra, riboflavina i magnezijuma, a koji pomažu u proizvodnji energije.

 

Crna čokolada

 

Birajte crnu čokoladu sa sadržajem kakaoa od 75% ili više, jer to ukazuje na veću količinu flavanola. Uz šolju čaja, ova poslastica će vam pružiti dodatnu energiju koja vam je potrebna da pregurate dan.

 

Avokado

 

Avokado je pun vlakana i zdravih masti, koji su sporije vare nego jednostavni ugljeni hidrati i koji obezbeđuju održivu energiju.

 

Jaja

 

Proteini i zdrave masti u jajima pomažu u održavanju stabilnog nivoa šećera u krvi. Ovo je apsolutno ključno za sprečavanje popodnevnih padova i potrebe za šećerom. Jaja možete spremiti na brojne načine, i naravno, mogu se jesti u bilo koje doba dana.

 

Kinoa

 

Kinoa ima više proteina od bilo kog drugog zrnevlja, koji, uz njihove prirodne ugljene hidrate daju trajnu energiju. Ova superhrana je takođe bogata folatom, magnezijumom i manganom, što daje potrebnu energiju.

 

Orasi

 

Orasi sadrže omega 3 masne kiseline koje održavaju visok nivo energije.

 

Voda

 

Dehidratacija organizma može brzo da iscrpi energiju i da nas podstakne da konzumiramo više hrane i kofeinskih napitaka. U vodu dodajte namirnice kao što su citrusi, zamrznute bobice, krastavci i sveže bilje, koje će osloboditi hranljive sastojke dok obezbeđuju hidrataciju, a time i energiju.

 

Lubenica

 

Lubenica i dinja imaju visok sadržaj vode (oko 90%) što vam može pomoći u hidrataciji organizma. Kada smo dehidrirani, uglavnom se osećamo umorno.

 

Integralni pirinač

 

Izuzetna namirnica ako imate manjak energije. Bogat je manganom, mineralom koji pomaže vašem telu da proizvede energiju iz ugljenih hidrata i proteina koje konzumirate, pri čemu ćete se duže osećati energično.

 

Banane

 

Banane su sastavljene od tri razlićite vrste šećera (fruktoza, glukoza i saharoza), koji se apsorbuju u krv različitim brzinama, što znači da ćete dobiti brzu energiju ali nećete imati padove energije, jer će saharoza zadržati nivo krvi stabilan.

 

Spanać

 

Bogat gvožđem, spanać je od suštinskog značaja ako vam je potrebna energija. Nedostatak gvožđa u telu može da smanji protok kiseonika do mozga, što daje osećaj umora. Da biste izbegli pad energije, dodajte spanać u salatu, ili ako niste ljubitelj salate, dodajte nekoliko listova u smuti.

  POVEZANI ČLANCI